สมัครงาน เชฟรอนประเทศไทย
บริษัท เชฟรอนประเทศไทยสำรวจและผลิต (Chevron) จำกัด ดำเนินธุรกิจด้านพลังงาน ตั้งแต่การสำรวจ การผลิตก๊าซธรรมชาติ การกลั่น การตลาด การขนส่ง จัดจำหน่ายเคมีภัณฑ์ และน้ำมันดิบ ทั้งนี้ก๊าซธรรมชาติที่ผลิตได้ทั้งหมดส่งให้กับบริษัท ปตท. จำกัด (มหาชน) เพื่อนำไปใช้เป็นเชื้อเพลิงในโรงงานอุตสาหกรรม เชื้อเพลิงยานพาหนะ ก๊าซหุงต้ม และวัตถุดิบในอุตสาหกรรมปิโตรเคมี
สมาชิกที่สนใจสมัครงงาน เชฟรอนประเทศไทยสำรวจและผลิตสามารถตรวจสอบคุณสมบัติเฉพาะตำแหน่งที่สนใจ และตรงตามคุณสมบัติส่วนตัวได้จากการคลิกลิงก์เอกสารต้นฉบับ และสมัครงานออนไลน์ได้ในคราวเดียวกัน
ตำแหน่งงานว่าง
- Finance Team Lead
คุณสมบัติ :
- Minimum Bachelor’s Degree in Accounting
- At least 7 years working experience in Accounting from the multinational company environment
- Possess and demonstrate good knowledge related to local statutory regulations in Finance, Accounting, Taxation, Audit, Compliances, and SOX
- Multi-Tasking, ability to prioritize, results driven and manages multiple stakeholders and or-issues
- Ability to effectively interact and communicate (oral and written) with key stakeholders and peers across Business Units, providing clear recommendations in a concise manner
- Excellent interpersonal skill, accountable, demonstrate initiative and process improvement
- Good Communication Skills in both Thai and English and presentation skills
- Strong Computer Literacy in MS Office in particular MS Excel and MS Power Point
- สถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพฯ ประเทศไทย
- Manager, Tax and Treasury
คุณสมบัติ :
- At least Bachelor’s Degree in Accounting in Tax Accounting or Tax Law.
- Minimum 10 years of working experiences with the leading international or multinational companies. Some background in the oil/gas/energy or the petrochemical industries is preferable.
- At least 5 years of experiences in Taxation, supervising, leading and managing the team.
- Demonstrate clarity and in-depth understanding of Tax practices, solid understanding of Revenue tax law, Excise tax law and regulations, Oil Fuel Fund Act, Bank of Thailand regulations, Financial and Accounting principles.
- Demonstrate to act as a partner and/or provide advices to the top management on continual basis
- Demonstrate the strong leadership skills in team management and development
- Excellent communication and presentation skills in both Thailand and English
- Good interpersonal skills, communication and presentation skills in both Thai and English
- Attentive to details, result-oriented, energetic and well-organized
- Fluency in Ms. Offices packages (Advanced MS Excel) and ERP program
- สถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพฯ ประเทศไทย
- Manager, Technical Support
คุณสมบัติ :
- Bachelor’s degree in Science, Engineering (Mechanical or Chemical) or Chemistry
- At least 8 years of work related experience
- Background and exposure from various applications in lubricants, additive and chemical industries is a plus
- Strong leadership, organization skills, and interpersonal skills
- Demonstrated planning, strategic thinking, and analytical skills
- Strong communication skills in in Thai and English.
- Proficient in Microsoft PowerPoint, Word & Excel
- สถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพฯ ประเทศไทย
- Agent, Customer Service
คุณสมบัติ :
- At least Bachelor’s Degree in any fields, preferably in Business Administration
- Minimum 2 years of direct experiences in customer services related to orders receive and management, card orders management, handling complaints and customers’ Q&A in all areas (e.g. products, services, company information), providing sales administrative support. Background in the oil/gas/energy, FMCG, Consumer Products, Retail, Fleet, Logistics and Transportation, Card, or Financial business is a plus.
- Good interpersonal skills
- Good communication skills in both Thai and English (speaking, listening, writing and reading) with TOEIC test score at 600 and above. Ability to deal with and work with Non-Thais in the international environment e.g. the international meeting participation, presentation in English.
- Result oriented with service mind focus
- Proficiency of computer application i.e. MS office, MS Excel, Macro (Power BI, SAP is a plus)
- Business acumen
- Flexible in working hour: Ability to work in shifts, weekday and weekend/holiday.
- สถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพฯ ประเทศไทย
- Business Consultant, Retail
คุณสมบัติ :
- Bachelor’s degree in preferably in Economics, Business or Marketing
- Mobility in work, Able to work both in BKK and upcountry. Relocation flexibility in an average of 3-5 years.
- With 3 to 5 years of working experience in the related field is required for this position
- Possess strong communication, interpersonal and negotiation skills
- Good in both written & spoken English
- Excellent people skills and able to work with diverse groups
- Demonstrated good teamwork abilities
- Performance driven, self-motivated and solution orientated
- Possess valid driving license
- สถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพฯ ประเทศไทย
- New Business Aquisition Specialist
คุณสมบัติ :
- At least Bachelor’s degree preferably in Economics, Business Administration or Marketing
- Minimum 8 years of working experience in related fields. Retail fuel sales experience is an advantage
- Possess strong communication, interpersonal and negotiation skills
- Proficient English communications skills (speaking, writing, listening and reading)
- Excellent people skills with ability to work with diverse groups
- Good teamwork
- Performance driven, self-motivated and solution orientated
- Proficient Microsoft offices Program (e.g. Word, PowerPoint, Excel)
- Possess valid driving license
- Ability to travel and work in upcountry
- สถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพฯ ประเทศไทย